5 Eylül 2015 Cumartesi

Barselona Gezisi - 1

Herkese merhaba,

Bu yazımızda başlıktanda anlaşıldığı üzere; Barselona gezimizden bahsedeceğim. Şehir ile alakalı tarihi bilgileri wikipedia'dan öğrenebilirsiniz veya googlayabilirsiniz :) Tekrar tekrar yazmaya gerek yok. Zaten sadece yaşadıklarınız aklınızda kalacak. Bilgileri okuyun genel bir bilginiz olsun yeterlidir. Başlıyoruuuuuuzzzz...

Nereden Çıktı Bu Barselona Gezisi?

Barselona'ya arkadaşımın doğum günü sebebiyle gitmeye karar verdik. Arkadaşım birazcık çılgın birisidir. Hemen uçak bileti bakmaya başladım. Acele etmemem söylendi... Bende istemeye istemeye yatış moduna girdim... Thy uçak biletleri promosyon ile 350 tl'idi ve cuma gidip, pazar günü dönecektik. Biz uçak bileti alana kadar promosyonlu biletler bitti ve fiyatlar 850 tl'lere tırmandı... Bu durumda benim kolları sıvamam gerekti ve uçak bileti araştırmasına girdim. Uzuuun bir araştırma ve planlama işleminden sonra, Pegasus Havayollarından Barselona gidiş / Madrid dönüş uçak biletini 350 tl'ye bulabildim. Ardından Barselona / Madrid için bilet aramaya başladım. Easyjet firmasından 50 tl gibi bir rakamada bu uçuşu hallettim. Nur topu gibi 1 haftalık bir gezimiz olmuş oldu :) Keh keh keh... En baştan beri planladığım buydu eveeeett !!

Daha sonra konaklama işlemleri için araştırmaya başladım ve 7 günlük tatilde, konaklama için toplamda 350 tl gibi bir rakam ödedik. Gayet uygun fiyatlardı. Barselona'da Hostel Colkida adında bir yerde 3 kişilik odada kaldık. Rahat ve merkeze yakın bir yerdi. Her gün çarşaflar ve havlularımız değişti. Butik Otel tarzı 3 yıldızlı bir işletme fakat isimleri ''hostel'' olarak geçiyor.

Hostel'den bir görüntü;

Ardından vize işlemlerine başladık. Yazımı okumuşsunuzdur umarım :)

Veee Büyük Gün

İlgili gün geldi çattı. Uçağımız Sabiha Gökçen Havaalanından kalktı ve Barselona Havaalanına indik. Havaalanından şehir merkezine Aerobus isimli otobüsler gidiyor ve 5 euro gibi bir fiyatı var.

Otobüsümüze binip şehir merkezi olan Plaça de Catalunya'da indik. (Yukarıdaki resimdeki yer Plaça Espanya'dır. Otobüsü görmeniz için paylaştım. ) Plaça de Catalunya'dan her yere ulaşım var. Otelimiz buraya çok yakındı ve yürüyerek bulduk. Eşyaları bırakıp kendimizi La Ramblas caddesine attık. Her şehirde olduğu gibi bizim İstiklal Caddesi tarzında bir yer. Yemek yerleri filan buralarda bol bol var :) Çok fazla bir esprisi yok yani. O gün yol yorgunluğu ile La Rambla'da biraz yürüdük, oturduk yemek yedik ve saatte geç olduğundan hostelimize gidip dinlendik. Ertesi sabah erken kalkmamız gerekiyordu. Yaptığım plana göre Montserrat'a gidecektik. Barselona'da en çok görmek istediğim yerdi...

Montserrat Manastırı gerçekten harika bir yerdi. Dağın tepesinde bizim Sümela Manastırımız gibi bir yer düşünün, lakin her alanda olduğu gibi adamlar yine değer vermişler ve bakmışlar. Duvarlarına saçma sapan yazılar yapıp harabeye dönüştürmemişler... Yukarı çıkarken teleferik kullanıyorsunuz ve her yer ayaklarınız altında oluyor. Sırf manzara için bile gidilebilir! Yukarıdaki fotoğraflardan da görebilirsiniz. Sizi sıkmamak için daha uzun bir yazı hazırlamayacağım. Bir daha ki yazımda; 2. gün neler yaptığımızı, Montserrat Manastırına nasıl ulaştığımızı, şehir merkezine dönüş maceramızı, La Boqueria pazarını ve Tarantos isimli mekanda izlediğimiz muhteşem flamenko gösterisini yazacağım.

Bilmediğiniz şehirlere gitmekten sakın korkmayın, içinizdeki meraklı çocuğu muhakkak mutlu edin. Sakın pes etmeyin. Her olumsuzluk size büyük bir ders niteliğinde olacaktır.

Hoşça ve sağlıcakla kalın :)