11 Eylül 2015 Cuma

Barselona Gezisi - 2

Herkese merhaba :)

Barselona gezimizi anlatmaya devam ediyoruz. Nerede kalmıştık o.O Evet Montserrat'a gidecektim. Plaça Espanya'ya gidiyorsunuz ve metroya giriyorsunuz. Metronun içerisinde Montserrat'a giden tren peronunu gösterir tabelalar var ve bilet alacağınız yerde aynı zamanda danışma hizmeti de veriliyor. Ben biletimi orada çalışan memurdan almıştım fakat sarı makinalardan da alınabiliyor. Çok sıcakkanlı ve yardımsever insanlar. Trene bindikten sonra inmeniz gereken durak; Monistrol de Montserrat. Burada dikkat etmeniz gereken konular; biletleri gidiş dönüş alıyorsunuz ve indiğiniz duraktan sonra manastıra ulaşmanız için, 2 seçeneğiniz var. Teleferik veya Cramallera adını verdikleri, dağı dolaşarak yukarıya çıkan bir tren... Ben Cramallera ile yukarıya çıkmıştım. Bu tren de dahil, gidiş dönüş bilete 30 euro verdim.

Yukarıya çıktıktan sonra manzara gerçekten harika! Gezmeye başlamadan önce bir süre banklara oturup keyfini çıkartın derim. Mümkünse manastıra 12 den önce varmış olmanızı öneririm. Saat 12 de manastırda ayin oluyor ve çocuk korosu ilahiler söylüyor. Ben çok etkilenmiştim ve hoşuma gitmişti. Manastır zaten harika bir yer ve inanılmaz derecede etkileyici. Neyse buradan sonra fotoğraflar konuşsun :)

Montserrat'da sadece manastır yok. Dağın en üstüne teleferik ile çıkıp yürüyüş yapabilirsiniz ve o kadar sessiz bir yer ki; kelimelerle anlatmam mümkün değil. Sadece siz ve ayak sesleriniz! Gerçekten çok dinlendirici bir yer. Orada bir süre yürüyüş yaptık ve tekrar manastırın olduğu yere indik. Manastırın hemen yanında bir sürü peynirci standı var. Peynirler 10 euro ve her çeşit peynir var. Şaraplı peynir bile görmüştüm :D Tadına bakmak serbest. Hatta biz biraz abartıp her standın peynirlerinin tadına baktık ve keşke ekmekte getirseydik filan dedik.  :D :D :D

Böyle uzun bir günden sonra tekrar merkeze döndük ve La Rambla üzerinde bulunan La Boqueria'ya gittik. Karnımız çok acıkmıştı, bir şeyler yedik. Burası bildiğimiz pazar ve hoş bir yer :) İçeride yemek yerleri de var. Deniz ürünleri çok ucuz...

Pazardan çıktıktan sonra La Rambla üzerinde, Placa Reial'e gittik. Burası küçük bir meydan ve meydanın etrafında bir sürü yemek yerleri var. Reial'e girerken sağ tarafta Tarantos isimli bir yer var ve burada flamenko gösterisi bulunuyor. Dans, müzik, ahenk ve her şey müthişti. Kesinlikle ama kesinlikle izlemeniz gereken bir gösteri. Çok etkileneceksiniz. Biz 2 akşam üst üste gittik ve 2 gösteride birbirinden farklıydı. Anladık ki; o an içlerinden nasıl geliyorsa öyle çalıp, söyleyip, oynuyorlar. Bu mekanda Koreli bir kızla tanıştık ve bize Barselona'da tapas konulu bir ders verdi diyebilirim. Tapas yemek için; Bar Ramon adında, lokal bir yere gittik. Mekan o kadar lokal ki; neredeyse ingilizce bilen yok... 2 kardeş işletiyor. Erkek olanla pek takılmadık fakat, orta yaşın biraz üstüne gelmiş olan kız kardeşi harika birisiydi. Tek kelime ingilizce bilmemesine rağmen, o kadar iyi anlaştık ki; biraz zaman geçtikten sonra, kadına sexy mamasita filan demeye başlamıştık... Sexy mamasita demesek sipariş almıyordu :D :D :D

Gecenin ilerleyen saatlerinde hostelimize tek başıma geri döndüm. Diğer arkadaşlarda eğlenmek için koreli arkadaş ile yola devam ettiler. Muhteşem ve dolu dolu bir gündü. Hatırladıkça içim neşeyle dolar :)

Şimdilik bu yazımız burada sonlansın. Bir sonraki yazımda; ben gruptan ayrılıp hostele gittikten sonra olanlar, Gaudi eserleri turu ve Montjuic turumuzdan bahsedeceğim.

Hoşça ve sağlıcakla kalın ;)