20 Eylül 2015 Pazar

Barselona Gezisi - 3

Herkese merhaba,

Nerede kalmıştık. Gaudi turunda sanırım.

Öncelikle gece ben ayrıldıktan sonra; bizim arkadaşlar club'a gitmişler. Soho diye bir yer. Çok beğenmişler...

Ertesi gün kalktığımızda Montjuic Kalesi'ne gitmeyi planlamıştım. Bu arada da doğum günü çocuğu için arkadaşlar yavaş yavaş toplanmaya başlamıştı ve 4 kişi olmuştuk. Sabah çıktık yola ve Plaça Espanya'dan, Montjuic'e doğru yürüyerek gittik. Olimpiyat köyü üzerinden Montjuic Kalesine doğru yürüdük. Yolculuk biraz sakin ve yorucu geçti :D Bilseydim arkadaşlarımı yürütmezdim açıkçası... Arkadaşlarım yorgunluktan bittiler :(

Montjuic Kalesi şehire yukarıdan bakan bir yer ve manzarası gerçekten güzel. Şehir ayaklarınız altında seriliyor. Orada oturup bir süre dinlendik.

Montjuic'den aşağı inerken teleferik ile inmek istedik lakin, bakımdaydı :(  Bizde otobüs ile inmek zorunda kaldık. Teleferik, tam olarak La Rambla'nın sonuna iniyordu ve aynı yerdende Montjuic Kalesi'ne çıkabiliyorsunuz ama söylediğim gibi yürümek candır... Şehri ancak yürüyerek öğrenebilirsiniz! Şehir merkezine indikten sonra bir baktım ki saat olmuş 20:00 ... Yemek yedik ve hostele geçtik. Çok yorulmuştuk ve doğum günü için arkadaşlar gelmeye devam ediyorlardı. O akşam 11 kişi olduk. Planlarımda ertesi gün Gaudi turuna çıkmak vardı ve erkenden yola çıkacaktık.

Sabah olduğun Gaudi eserleri turuna hazırdım. Sırasıyla Casa Batllo, Casa Mila, Sagrada Famillia ve Park Guell'e gittik. Hepsinin girişi ücretliydi. Fiyatları 15-20 euro arasında değişmekte. İnternetten fiyatlarına bakılabiliyor. Casa Batllo ve Casa Mila için girmeseniz de olur derim. Fakat; Sagrada Famillia için aynı şeyi söylemem imkansız ama gitmeden muhakkak giriş için bir gün önceden internet üzerinden bilet alın. Sagrada Famillia'nın önünden de bilet alınıyor ama dehşet bir kuyruk var. Mükemmel bir mimarı, içeride adeta büyüleniyorsunuz. 1882'den beri bitmemesi de çok enteresan :D Park Guell ise, sanki şekerden binaların olduğu bir yer. Alice ile harikalar diyarına yolculuk gibi bir şey diyebilirim. İki bölümü var birisi ücretsiz olan yeri, diğeri ise ücretli olan, pamuk şekeri tadında 3-4 adet binanın ve ünlü ejder'in olduğu kısım. Muhakkak girin içeriye çok güzel fotoğraflar ve hatıralar edineceksiniz. Ayrıca, içeride insandan korkmayan güvercin yapmışlar. Güvercinler korkmuyor inanın; höt dedim, kışt dedim ama kanat bile çırpmadı. Daha sonra gezimiz bitti ve Plaça de Catalunya'ya geri döndük.

Casa Batllo

Casa Mila

Sagrada Famillia

Park Guell

Bu son günümüzün akşamında hep beraber yemek yedik ve arkadaşlarımızı Tarantos isimli flamenko mekanına götürdük. O akşam anladık ki; mekanda her akşam farklı bir gösteri var. Kesinlikle birbirinin aynı hareketler değil ve o an içlerinden nasıl geliyorsa o şekilde dans ediyorlar. Güzel bir deneyim oldu. Ama ikinci gidişimde aynı etkiyi yaratmadı tabii... Akşam olduğunda ise; Soho Club'a gittik. İçerisi dehşet bir yer, gerçekten çok eğlendik. Sabaha karşı 05:30 da mekandan çıkarken kapıda hala kuyruk vardı ve millet içeri girmek için sıra bekliyordu :D Ben kalabalık yerlerden nefret ederim ama, yurtdışına çıkınca en azından bir kaç mekan denemek gerekir diye düşünüyorum. Hostele geri döndük ve uyuduk. Sabah olduğunda ise; valizlerimiz elimizde ve havaalanı yolundaydık. Madrid bizi bekliyordu! Biraz üzgündüm ama nereden bilebilirdim ki; bu ülkenin başkentini barselona'dan daha çok seveceğimi :)

Bu arada evet Nou Camp'a gitmedik. Futbol, ilgimizi çeken bir spor değil. Boşa zaman kaybetmek istemedik, kaldı ki orayı gezmeye de vakit yoktu :D

Madrid maceralarımı aktaracağım yazılarımda görüşmek dileğiyle, hoşça ve sağlıcakla kalın.