30 Mart 2016 Çarşamba

Belgrad Gezisi - 3

Belgrad hakkında son yazımız bu olacak gibi görünüyor. Muhteşem bir son gün geçirdiğimi belirtmek isterim.

Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra, Kalemegdan Park bizi bekliyordu. İlk rotamız Belgrad Hayvanat Bahçesi oldu. İçeride Beyaz Aslan görecek olmanın vermiş olduğu bir heyecan vardı. Daha önce Su Aygırı da görmemiştim. Benim için gerçekten aydınlatıcı ve üzücü bir deneyim oldu diyebilirim. Bir çok hayvanı ilk defa gördüğüm için heyecanlıydım ve hayvanların kafeslerin ardına hapsedilmesine üzüldüm. Pek mutlu gözükmediklerini söyleyebilirim...

Belgrad Hayvanat Bahçesi

Hayvanat bahçesinin ardından kaleye doğru çıktık. Kalede enfes bir gün batımı izledik. Tuna ve Sava Nehirlerinin kesiştiği yerde gün batımını izlemek, tarifi neredeyse imkansız bir his. Hayvanat bahçesinden ayrılırken arkadaşlarımızın bir kısmı Savamala olarak adlandırılan bölgeye gidip, bir şeyler atıştırmak istedikleri için bizden ayrılmışlardı. Güneşin batımını izleyen grup olarak oturdukları mekana doğru yola koyulduk. Yolda çok güzel bir kilise gördük ve içeride ayin vardı, onu da izledik :D :D

Kalemegdan Kalesi

Tranzit isimli bir mekanda oturup bir şeyler atıştırdık. Mekan güzel bir yer ve hoşuma gittiğini söylemeliyim. Ben pek bir şey yemedim çünkü; akşam yemeğini muhakkak Bucko Pizza isimli lokal pizzacıda yemeyi kafaya koymuştum. Herkes açlığını bastırdıktan sonra Skadarskaya, pizzacının olduğu mevkiye doğru yola çıktık. Mesafe biraz uzak kaldığı için ve tramvayı da merak ettiğim sebebiyle 2 numaralı tramvaya binip, Knez Mihailova'nın girişine kadar gittik. Tramvay çok hoş ve nostaljikti. Hem de ücretsizdi. Tramvayı kullanan kişiye jeton sorduğumda, geçin gibisinden bir hareket yaptı. Bizde ücretsiz binmiş olduk. :D :D :D

Tranzit ve Skadarska

Biraz yürümenin ardından Bucko Pizza'yı bulduk. Aslında burası küçücük bi pencereden pizza satışı yapan bir yer. Fakat, pizzanın üzerine sürdükleri enfes soslar bir harika... Sos istediğinizde ''az'' diye bir kavram yok. Sosu pizzanın üzerine boca ediyorlar resmen. 7-8 çeşit sos var. Acılı, ton balıklı, etli benim hatırlayabildiklerim. Acılı sosa bayıldığımı yazmadan geçemeyeceğim.

Bucko Pizza

Pizzacıdan çıktık ve son kez Skadarskayı turladık. Derken, binanın birisinin içinden müzik ezgileri duyduk. Merakla binaya baktığımızda, içeride bir grup insanın musiki eşliğinde Sırp şarkıları söylediğini ve insanların onları izlediğini gördük. Hemen binaya girip, kafamızı içeriye uzattık ve girip giremeyeceğimizi sorduk. Cevap ''girebilirsiniz'' olunca mutluluktan havalara uçarak, içeriye girdik. Sözlerini anlamasanız da evrensel olduğu şüphe götürmez bu melodileri dinlemek içimi huzurla doldurdu. Gerçekten duygusal tatminin doruklarına ulaştım diyebilirim. Bu güzel dinleti bittikten sonra, hostele doğru yol aldık. Tabii hostele gitmeden önce Cumhuriyet Meydanında kahve içmeyi de atlamadık :D :D :D

Kendi açımdan muhteşem bir gün geçirdim. Dolu dolu bir gündü. Bu son günde Belgradı sevdiğim şehirler listesinde ilk 5'e aldığımı belirtmeliyim. Ama durun, daha her şey bitmemişti. Akşam eğlencesi için, bir önceki geceden gerekli dersleri almış olarak ''Peron'' isimli gece kulübüne gittik. Ben pek gece hayatı adamı değilimdir. O sebeple mekan beni sarmadı. İçeride daha çok gençler vardı ve hınca hınç insan doluydu.

Her neyse ben gecenin karanlığı, gün ışığıyla buluşmadan hostele vardım. Yüksek mutluluk oranı ile yatağıma uzandım ve gözlerimi kapayıp uykuya daldım.

Ertesi gün uçuş vardı. Son bir kahvaltı, tur ve kahvenin ardından Nikola Tesla Havalimanına gittik. Uçağa bindik ve onca yaşanmışlıkları usulca anı denizimize bıraktık. Bir güzel seyahat de böylece sonlanmış oldu.

NOT: Arkadaşlar uzun bir süredir yazmıyor olmamın muhteşem bir sebebi var. Japonya'ya gittim geldim. Bundan sonra ki yazılarım, Japonya seyahatim ile ilgili olacak. Çocukluk hayalimi gerçekleştirdim, onun için çok mutluyum :)

Hayal kurmaktan asla vazgeçmeyin ve hayallerinizi muhakkak gerçekleştireceğinize olan inancınız asla bitmesin. Önünüzdeki tek engel sizsiniz ...

Japonya yazılarımda görüşmek üzere; sağlıcakla ve huzurla kalın.