22 Ekim 2016 Cumartesi

Oslo Gezisi - 2

Merhaba,

Oslo gezimin 2. gününü yazmaya hazırım. :)

Sabah uyandığımızda, bir önceki günden de düşündüğüm üzere Kraliyet Sarayının bahçesine kahvaltı etmeye gittik. Bugün pazar gününe denk geliyordu. Sokaklar boş ve sakindi. Pazar günü, büyük marketler de dahil her yer kapalı. 7-Eleven dışında, Deli de Luca diye bir market zincirleri var. Bu iki market açıktı. Kahvaltı için Deli de Luca'dan bir şeyler alabilirsiniz. Lezzetli ve çok çeşit ürünleri var. Zaten her yerde Deli de Luca bulabilirsiniz. Aramanıza gerek bile kalmayacak. Muhakkak karşınıza çıkacaktır.

Market Fiyatları ...

Pazar ayinlerini merak etmemden dolayı, Oslo Katedraline pazar ayini izlemeye gittik. Tuhaf ve değişik bir deneyim olduğunu belirtmem lazım. İnsanlar, özenli bir şekilde giyinmişlerdi ve katedral hınca hınç doluydu. İlahi ve vaaz şeklinde ilerleyen ayin, 1 saatten fazla sürüyor. Eğer merak ediyorsanız ve görmek isterim derseniz, pazar ayini saat 11:00 'da başlıyor.

Ayinden çıktıktan sonra, Viking Gemi Müzesine gitmek üzere yola koyulduk. Müzeye gitmenin 2 yolu var. Otobüs ve tekne... Ben tabii ki de tekne seçeneğini kullandım. Tekneye Aker Brygge isimli semtten biniyorsunuz. Burası aynı zamanda kafelerin ve barların bulunduğu canlı bir yer. Tekne ile Dronningen limanına geçeceksiniz. Eğer biletinizi iskelenin olduğu yerdeki gişeden alırsanız, gidiş dönüş 60 Kron tutuyor. Gişeden almaz, teknede ödeyeceğim derseniz. Sadece gidiş 60 Kron...

Nobel Ödüllerinin Dağıtıldığı Bina

Güzel bir yolculuğun ardından müzenin bulunduğu yarım adaya geçtik ve yürüyerek 5-10 dk içinde müze ulaştık. Müzeye giriş 80 Kron ve aynı bilet Tarih Müzesi'ne girişte de kullanılabiliyor. Yani 1 bilet ile 2 müze gezebiliyorsunuz. Onun için biletinizi sakın atmayın! Müzenin içinde 3 adet Viking gemisi bulunuyor. Gemiler M.S 820 ile 900 yılları arasında yapılmış. 2 tanesi gayet sağlam bir şekilde duruyor. 1 tanesi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Sanki biraz harap olmuş... İçeride çeşitli Viking eşyaları ve at arabaları da bulunuyor. Değişik ve hoş bir müze diyebilirim. Ardından, Tarih Müzesine geçmek üzere, tekne ile tekrar Oslo merkeze döndük.

Viking Gemi Müzesi

Tarih Müzesi, çok harika bir müze diyemeyeceğim. Mısır, Asya, İskandinav, Amerika, Kutuplar ve Norveç tarihi ile ilgili bazı materyaller mevcut. Görülebilir, fakat çok büyük bir beklentiniz olmasın. Çok geniş bir koleksiyonları olduğunu söyleyemeyeceğim. Diğer medeniyetlerden, toplayıp, toplayıp müzeye koymuşlar...

Müze ziyaretinin ardından, dün Vigeland Park'ı görmeyen arkadaşımızın hatırına tekrar parka gittik. Biz çimenlerde uzanırken, o heykellerin olduğu bölgeyi gezdi. Bu sefer parka giderken, tramvay kullandık. Tramvaya binen çok az kişi kart basıyordu. Biz binerken  kart almıştık fakat, kartı okutunca yetersiz bakiye gibi bir uyarı verdi. Pek umursamadık, koltuklara oturduk. Sonra fark ettim ki, neredeyse kimse kart basmıyor. Herkes binip iniyor... Tabii ki de dönerken yine kart basmadık :D :D :D Aklınızda bulunsun; ''kardeşim, kart neden basmıyorsun?'' diyen kimse yok! Bilirsiniz, hobilerim arasında tramvaylara kaçak binmekte vardır. Bknz; Belgrad Gezisi

Ardından Opera Binasına geçtik. Opera Binası, bildiğimiz binalardan değil. Bu binanın üzerinde her şey yapılabiliyor. Paten kayabilirsiniz, oturabilirsiniz, piknik yapabilirsiniz, denize girebilirsiniz, yürüyüş yapabilirsiniz ve daha bir çok şey yapılabiliyor. Biz güneşin batışını izledik. Bina, mimari olarak gerçekten çok güzel. Hayatımda gördüğüm en güzel tuvalet ile burada karşılaştım. Opera Binasına yaraşır bir tuvaletti :D :D :D

Opera Binası

Hostelimize dönerken bir markete girdik. Markette her yer Türk ürünleriydi. Konserveler, çekirdekler, bisküviler ve daha niceleri. Tabii buraya girince hemen kuruyemiş reyonuna baktım. Bir de ne göreyim; 200 gr antep fıstığı 570 Kron... Yani aşağı yukarı 210 TL... Görmemiş gibi davranıp, yavaşça paketi yerine bıraktım ve ellerimi havaya kaldırarak marketi terk ettim! Bu arada marketin sahibi Türk değildi. Muhtemelen Pakistanlı filandır. Türkçe bilmiyordu. Pek muhabbete girmedik. :D :D

Bugün Oslo'da ki son günümüzdü. Ertesi gün Bergen'e doğru yola çıkacaktık. Dünya'nın en güzel manzaralarının bulunduğu, tren yolculuklarından birisini gerçekleştirecektik.

Bir daha ki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.