5 Kasım 2016 Cumartesi

Oslo - Bergen Tren Yolculuğu

Herkese merhaba,

Bugün Oslo'da ki son uyanışımızdı. Sabah kalktık ve Deli de Luca'dan kahvaltı için bir şeyler aldık. Kraliyet sarayının bahçesine oturduk ve kahvaltımızı yaptık. Tren saatine kadar parkta biraz takıldık. Öğle saatlerine doğru, tren istasyonuna gittik. Bir ülke düşünün wc bile 20 Kron ( 7 TL ...). Hayır, tuvaletleri Japon tuvaletlerinin yanından bile geçemez ama yine de paralı! Bu ülke çok pahalı arkadaş diye diye wc'ye gittim...

Trenimize gittik ve Bergen'e doğru harekete geçtik. Neden tren? diye soracak olursanız. Dünyanın en güzel manzaralarını sunan tren yolculuklarından birisi olduğunu duymuştum. Bu sebeple tren yolculuğu ayarladım. Trenin hareket etmesinden 2-2,5 saat sonra haklı şöhretinin kanıtlarını görmeye başladım. Kim bilebilirdi ki; Tanrı Cenneti Kuzey'e İnşa Etmiş! Gerçekten cennet kuzeyde. En azından benim cennetim kuzeyde diyebilirim. Aşağıya bir kaç fotoğraf ekleyeceğim, bana hak vereceksiniz.

Oslo - Bergen Tren Manzaraları

Neden Norveç'e bu kadar bonkör davranılmış bilemedim açıkçası. Yeşilin ve mavinin her tonu var bu ülkede. Gördüğüm manzaraları anlatmaya benim kelimelerim yetmiyor. Ülke pahalı mıymış? Amaaaaan boşver, her şeye değer derken buldum kendimi... Ama 7 TL'de çok yani, ayıp ayıp!

Size tavsiyem; eğer yolunuz Norveç'e düşerse, muhakkak bu tren yolculuğunu yapmanız. Yaklaşık olarak 6,5 saat filan sürüyor ama gözünüzü dışarıdan alamıyorsunuz. Nasıl geçti ben anlamadım. Bir baktım Bergen'e gelmişim. Bu arada trenlerde ücretsiz wifi'de var ve gayet konforlu bir tren yolculuğuydu. Aklımızın bir köşesinde bulunsun.

Bergen'e ulaştığımızda, hava kararmak üzereydi. Trenden ilk indiğim an da içimi bir huzur kapladığını belirtmeliyim. Kafanızı kaldırdığınızda, karşınızda Floien Dağı bulunuyor ve üzerinde onlarca ev var. Çok da güzel gözüküyordu. Çok güvenli ve huzur dolu bir şehir. İlk hissettiğim duygular bunlardı. Bu şehirde yaşanır arkadaşlar! Cidden yaşanır. Küçük yerleri seviyorsanız, tam size göre bir yer diyebilirim.

Merken Guesthouse'da konakladık. 3 adet çift kişilik oda için 1755 Kron ( 680 TL ) ödedik. Çantalarımızı bıraktıktan sonra, şehir meydanına Torgallmenningen'e gittik ve Johanneskirken'e yürüdük. Daha sonra Hansa evlerinin olduğu yere doğru yürüdük. Oturup bir şeyler içtik ve geri döndük. Uzun ve muhteşem bir gündü.

Torgallmenningen ve Johanneskirken

Yatağıma uzandım ve şu manzarayla uykuya daldım. Evet o evlerde yaşayan insanlara imrendim doğrusu!

Ne Yazayım Bilemedim...

Bergen'i yarın derinlemesine gezecektik ve sis bir türlü peşimizi bırakmayacaktı...

Bir daha ki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.