7 Ocak 2017 Cumartesi

Tromso Gezisi - 3

Herkese merhaba,

Tromso'de son günümüz bisiklet macerasıyla geçti. Sabah saat 08:30 gibi kalktık ve bisiklet kiralamaya gittik. 1 günlük kira bedeli 275 Kron ( 100 -110 TL arası). Bisiklet kiralayacağımız yer 09:00'da açılıyor ve saat 16:00'a kadar açık kalıyormuş. Erkenden bisikletlerimizi gidip aldık. Çünkü, ertesi sabah erkenden uçağımız vardı ve dükkan kapanmadan bisikletlerimizi teslim etmemiz gerekiyordu.

Bisikletlerimizi aldık ve Elverhoy Kilisesine doğru pedallamaya başladık. Kilise'de bir cenazenin başlangıcına denk geldik. Fazla rahatsızlık vermeden, içeriye göz atıp yolumuza devam ettik. Kilise bir kaç kez yer değiştirmiş. Amerikan filmlerinde gördüğümüz küçük ve güzel kiliselere benziyor. Sakinliği ve içerideki atmosfer hoşuma gitti diyebilirim.

Elverhoy Kilisesi

Asıl hedefimiz, Tromso yakınlarında bulunan Kaldfjord'a ulaşmaktı. Yaklaşık olarak 15 km'lik bir yol vardı. Biz yavaş yavaş gittik. O çevrede de biraz bisikletle dolaştık. Ersfjord'a da gidecektik lakin o kadar yorulmuştuk ki, gidemedik. Malum bisiklete binmek farklı bir meziyet ve idmanlı olmak gerekiyor....

Kaldfjor çok güzeldi. Orada biraz oturduk. Ufaklıkların okuldan çıkma saatine denk gelmiştik. Çocuklar o kadar tatlıydı ki, saldırıp yanaklarını sıkmamak için kendimizi zor tuttuk. Bir çoğu bizi görünce yabancı olduğumuzu anladılar. Selam verdiler, el salladılar. Karşılıklı tebessümler filan güzeldi. :D :D Derken saatin 15:00 olduğunu fark ettik. Kaldfjord yakınlarında bir otobüs durağı vardı. Oraya gittik ve şehir merkezine otobüs ile geçtik. Şehir merkezinden buraya gelmek isterseniz; 42 nolu otobüs ile rahatça gelebilirsiniz. Bizim bisikletlere ne mi oldu? 10-15 Kron gibi bir farkla bisikletleri de otobüse aldılar.

Kaldfjord

Bisikletlerimizi tam kapanış saatinde teslim ettik. Ardından bir kaç parça hediyelik almak için şimdiye kadar gördüğüm en güzel ve en ucuz hediyelik eşyaların bulunduğu yere gittim. Alışverişi tamamladıktan sonra otele gidip çantamı topladım ve artık dönüşe hazırdım. Uykuya daldım ve yeni bir güne doğru süzüldüm.

Ertesi sabah uçağımız erken saatte kalkacağı için, havaalanına taksi ile gitme kararı aldık. Şehir merkezinden havaalanına taksi ile gitmek, 150-200 Kron tutuyor. Daha doğrusu haftaiçi 150 Kron, hafta sonu 200 Kron. Eğer tek başınıza gitmiyorsanız, taksi daha konforlu ve cazip bir ulaşım aracı olacaktır. Aklınızın bir köşesinde bulunsun! Tromso - Oslo, ardından da Oslo - İstanbul uçuşunu yaptık.

Norveç çok güzel bir ülkeydi. Pahalı mı? Kesinlikle evet... Fakat idare edilebiliyor. Yanınızda ne kadar çok bisküvi ve kuruyemiş götürürseniz, idare süreniz de o oranda artacaktır. Pahalı diye bir yere gitmemek olmaz. Marketten alışveriş yapın, gerekiyorsa kendi yemeğinizi kendiniz yapın ama yine de gidin, görün. Daha görmem gereken bir çok ülke var. Ölmeden önce yapmam gereken bir çok şey var. Kendi adıma bu seyahatte, görmem gereken ülkelerin içinde en pahalı olanını tamamlamış ve ölmeden önce yapılması gerekenler listemde ilk 10'da yer alan bir şeyi daha yapmış oldum.

Hayat kısa, kendinize değer verin. Kendisini sevmeyen insan, hiçbir şeyi sevemez. İnanıyorum ki, ülkemizin içinde bulunuyor oluğu bu durumlar güzel günlere gebe! Nasıl ki; her karanlık gecenin bir şafağı varsa, ülkemizin bu kötü günlerinin sonunda da umutlu yarınlar göreceğiz. Önemli olan birlik ve beraberliğimizdir. Bir volkan patlar, ortalık cehenneme döner, her şeyin sonunu getirir. Fakat bu patlamanın ardından yıllar geçince, toprakta ki mineral oranı artar ve bu felaketten bir cennet doğar. Biz tek bir vücut olduğumuz sürece, bizi kimse bölemez. Onca şehit boşuna ölmüyor! Bu günler geçecek ve mutlu, huzurlu yarınlar göreceğiz. Bu vatan hepimizin, sahip çıkalım ve elimizdekinin değerini bilelim. Bu gemide yaşayan bazılarının kamaraları, bizlerinkinden daha güzel olabilir. Lakin, bu gemiye bir şey olursa onların kamaraları da batacak. Onun için ötekileştirmeden ve bir bütün halinde bu günleri atlatmamız gerekiyor. İnsanları sevin; siyasi görüş, din, dil, ırk bunlar önemsiz şeyler. Önemli olan sevgidir. Sevgi var olduğu sürece, umut da var olacaktır. Sevgi her şeyin üstesinden gelecektir. Bunca nefrete karşı, kazanan yine sevgi olacaktır.

Umudunuzu asla kaybetmemeniz dileğiyle; sağlıcakla, huzurla, mutlulukla ve hoşça kalın