15 Nisan 2017 Cumartesi

Hong Kong Gezisi - 1

Dostlar Merhaba,

Uzun bir süredir planladığım Asya seyahatimin ilk rotası Hong Kong'du. Uçak biletimi Eylül ayında satın almıştım. Hong Kong Gidiş - Singapur Dönüş aktarmasız uçuş, 1700 TL civarında bir rakama denk gelmişti. Kampanya döneminde uçak bileti yakalamanın faydalarını bir kez daha görmüş oldum.

İstanbul'dan 9 saatlik uçuş ile Hong Kong'a ulaşıyorsunuz. Havaalanından şehir merkezine A21 numaralı otobüsler ile 33 Hong Kong Dolarına (HKD) gidebiliyorsunuz. Tren veya taksi seçenekleri çok daha pahalı. Bizim ineceğimiz yer Tsim Sha Tsui'ye çok yakındı ve kaldığımız yer bu bölgedeydi. 45 dk yolculuğun ardından şehir merkezine ulaştık. Dünyanın en fazla gökdeleninin olduğu bu şehir, cidden bu unvana hakkını vermiş... Her yer gökdelen. Şehirleşmenin doruk noktasının yaşandığı yerlerden birisi diyebilirim. Sizi rengarenk sokaklar, ışıl ışıl caddeler ve kıyamet kadar kalabalık bir şehir bekliyor. Sıkı durun!

İnternetten kalacak yer bakarken, bütün odaların küçücük olduğunu görmüştüm ama kalacağım yeri görünce şok geçirdim. 4 kişinin aynı anda odaya girmesi mümkün değildi. Yatak, 2 duvarın arasında sıkıştırılmıştı resmen :D :D ama yine de güzel bir deneyim oldu.

Yatağımdan Çektiğim Fotoğraf :D :D

Kaldığımız Binanın İçi

Hemen eşyalarımızı bırakıp, kendimizi sokaklara attık. Konukevi'ne yerleştiğimizde saat 19:00 - 20:00 sularındaydı. Kaldığımız yerden çıkıp limana doğru gittik. Tsim Sha Tsui limanından Hong Kong adasını görebiliyorsunuz ve saat 20:00'da ışık gösterisi oluyor. Daha önce bu bilgiyi internette okumuştum. Onun için koştura koştura limana gittik ve ışık gösterisini izlemeye gelen kalabalığın içine karıştık. Manzarayı ilk gördüğümde bir hayli şaşırdım. Şehirleşmenin bu kadar net görüldüğü bir manzaraya daha önce şahit olmamıştım. Bu kadar yüksek binaların olduğu yerleri pek sevmem. Ben genelde doğa ve kasabamsı yerleri severim. Buna rağmen beni o görüntü etkiledi diyebilirim. Işıl ışıl bir cümbüş var karşınızda ve biraz oturup hayallere dalmamak mümkün değil.
- Oturacak yer mi?
Yok canım ne oturması, ayakta duracak yer bulursanız yine iyi... Neyse ki biz bulduk. Bir süre manzarayı izledik.

Hong Kong Adası

Ardından Night Marketlerin bulunduğu bölgeye doğru yürümeye başladık. Şehrin bir çok yerinde Night Market var. Tabii oraları da tıklım tıklım. Kocaman binaların arasına tezgahlar kurulup, değişik değişik yemekler satılıyor. Sağlıklı olduğu da pek söylenemez. Malum şehrin adında bir de grip olduğunu düşününce, hijyenden bahsetmek çok kolay bir şey değil. Neyse, hijyeni unutun. Burası cidden fantastik bir yer. Burada bir çok yiyecek denedim. Hepsinin tadı aynıydı. Acılı dediğinizde bir sos var, ne isterseniz o sosun içine atıyorlar. Böylece bütün yiyecekler de aynı tada sahip oluyor. Domuz işkembesi gördüğünüzde mümkünse dükkanlara yaklaşmayın. Bazı dükkanlarda hoşunuza hiç gitmeyecek kokular burnunuza gelebilir.

Night Market

Hong Kong, çılgın bir şehir. Akşam yemeklerimizi yedikten sonra kalacağımız yere gittik ve yol yorgunluğu ile uykuya daldık. Malum, yarın da gezeceğimiz yerler vardı. Bir sonra ki yazıda 2. günü de paylaşacağım.

O gece, farklı bir şehirde uyumuş olmanın verdiği huzurla uykuya daldım. Ne zaman seyahate çıksam, her gece gördüğüm rüyalar kafamın içini terk eder. Beni tarifi mümkün olmayan bir huzura doğru iter. Her gece rüya gören birisi için, bu rahatlamanın değerini hangi kelimelerle anlatayım, bilemiyorum...

Bir sonra ki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.

NOT: YARIN OY KULLANMAYI UNUTMAYIN!!!