23 Nisan 2017 Pazar

Hong Kong Gezisi - 2

Herkese Merhaba,

Öncelikle herkesin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutlarım. Yazıma başlamadan önce Atamızın şu sözünü tekrar hatırlatmak isterim;

"Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekânı unut! .. Daima çalışkan ol..."

Sabah erkenden yollara düştük. Rotamızı ilk olarak Onbin Buda Manastırına çevirdik. Manastıra gitmek zor değil. Metro hattında Sha Tin istasyonuna geldiğinizde, biraz tırmanışın ardından manastıra ulaşabiliyorsunuz. Ben manastırı beğendim. Hong Kong'a gidecekseniz muhakkak görmeniz gerektiğini düşünüyorum. Gezilecek yerler listenize alabilirsiniz. Manastırın içinde fotoğraf çekmek yasak. İçerisi gerçekten çok etkileyici, binlerce küçük Buda heykelciğinin bulunduğu hoş bir yer. Gördüğüm diğer Budist tapınaklarından farklıydı.

Ten Thousand Buddhas Monastery

Manastırı gezdikten sonra, metro istasyonuna geri döndük ve Ngong Ping 360'a gittik. Ngong Ping 360, Lantau adasına sizi ulaştıran teleferiğin adı. Lakin, gittiğimizde onarım çalışmaları vardı. Maalesef ki binme fırsatımız olmadı. Otobüs ile tekrar şehir merkezine döndük ve Victoria Peak'e, planladığımız saatten daha erken bir zamanda gitmeye karar verdik.

Bu arada şehre gittiğinizde muhakkak Octopus Card almanızı öneririm. Zaten ilgili kartı almadan, otobüslere binmeniz pek mümkün değil. Kart için 50 HKD gibi bir depozito alınıyor, kartı teslim ederken bu depozitoyu, 9 HKD kesinti yaparak iade ediyorlar. Kartı havaalanında teslim edebiliyorsunuz.

Victoria Tepesine çıkarken, tarihi füniküleri kullandık. Fünikülere gidiş yolunda, Hong Kong adasında yüksek binaların arasından yürüyerek geçtik. Hayatımda gördüğüm en çılgın görüntülerden bir kaçına burada şahit oldum. O zenginliğin, şatafatın içinde insanlar lüks markaların mağazalarının önüne çadır kurmuşlar. Kartondan odalar yapmış. Şok oldum... Fünikülere ulaştığımızda, yukarıya çıkış fiyatı 75-85 HKD arasında fakat, octopus kartımız olduğu içi 45 HKD ödedik. Aynı şey otobüslerde ve metroda da geçerli. Bu kartı almadan binerseniz, çok daha fazla ödeme yapıyorsunuz. Zaten yaptığı indirimlerle, 9 HKD ücreti amorti ediyor ve kara bile geçiyorsunuz.

Victoria Peak ve Hong Kong Adası

Victoria Peak, şehri yukarıdan görebildiğiniz bir yer. Size tavsiyem, en tepedeki paralı yere boşuna ücret ödememeniz. Albert Path isimli yolu takip edin ve yukarıdaki fotoğrafı çektiğim yere ulaşacaksınız. Hem güzel bir yürüyüş oluyor, hem de paranız cebinizde kalmış olur. Manzara muhteşem ve nefes kesici. Biz aşağıya inerken yürümeyi tercih ettik. Uzun ve eğlenceli bir yürüyüş oldu. Manzara eşliğinde tepeden aşağıya yürüdük. İsterseniz, çıkarken de yürüyebilirsiniz ama yorucu olacağını düşündüğümüz için biz füniküleri tercih ettik.

Otelin bulunuyor olduğu yere, metro ile gittik. Bu arada metro istasyonunda Yoshinoya vardı. Japonya'da en çok beğendiğim restoran zincirinin burada da yeri varmış. Sevinçten ölecektim :D :D Koşa koşa gittim, karnımızı doyurduk ve sokaklarda biraz dolaştıktan sonra kaldığımız yere döndük. Sabah erken saatte uçağımız vardı.

Bir sonra ki rotamız, Tayland'ın başkenti Bangkok'tu. Bangkok'tan büyük bir beklentim yoktu. Fakat, beklentilerimin üstünde eğlenceli bir şehirle karşılaşacağımı nereden bilebilirdim ki...

Genel olarak, Hong Kong şehirleşmenin dibine kadar hissedildiği, bir o kadar da ara sokaklarının bu şehirleşme ile tezat oluşturduğu tuhaf bir yer. Gördüğünüz diğer şehirlere gerçekten benzemediğini belirtmeliyim. Dışarıdan bakıldığında koca bir taş yığını. Ara sokaklarına girildiğinde ise, o filmlerde gördüğünüz Çin sokaklarındaki yaşamı görebiliyorsunuz. 2 gün, Hong Kong için yetecektir. Fazlası insanı sıkabilir.

Bir sonra ki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.