16 Temmuz 2017 Pazar

Siem Reap - Bangkok Dönüş Yolculuğu

Merhaba,

Sabah erkenden kalktık ve otelimize çok yakın bir yerde bulunan otobüse bindik. Saat 08:00'da başlayan yolculuk, 11:00 - 11:30 gibi Poi Pet sınırında son buldu. Sınıra erken gelmiş olmamın sebebi, sınırı geçişte çok sıra bekleyebileceğimizi düşünmüştüm. Nitekim, öyle de oldu.

Tren ve Otobüsten Görüntüler

İlk önce Kamboçya'dan çıkış damgasını pasaportlarımıza vurdular. Burada 20 dk civarı bekledik. Ardından Tayland'a giriş için, sınırı geçtik ve önümüzde kıyamet gibi bir sıra vardı. İşlemler 1 - 1,5 saat civarı sürdü. Vize yok, fakat pasaport kontrol sırasının çok uzun olması ve kara yoluyla girerken, nedense bir arkadaşımızı fazlaca uzun bir süre sorgulamaları nedeniyle bayağı bir zaman kaybettik.

Tayland'a giriş yaptığımızda saat 13:00 - 13:15 civarındaydı. Tekrar tren ile Bangkok'a gideceğimiz için ve tek trenin de 13:55'de olması sebebiyle, hemen bir tuk tuk'a atladık. Aranyaprathet tren istasyonuna ulaştığımızda saat 13:30'du. Tren biletlerimizi 48 Baht'a alıp, atladık trene.

Tren yolculuğu bir hayli uzun sürdü ve zorluydu. Yolculuk bu kadar uzun sürünce, yerel halk ile bir şekilde iletişime geçiyorsunuz. Tayland halkının çok güler yüzlü ve iyi insanlar olduklarını bir kere daha gördük. Herhangi bir çocuğa güldüğünüzde, ailesi hemen çocuğu size sevdiriyor. Çocuk çekinse bile, kendisini sevdirmesi için zorluyorlar. Yolculuğun son anlarına doğru, trenin içinde delirmeye başlamıştık. Yandaki amcaya sataşmalar, arkadaki kadının çocuğu ile oynamalar, trenin içinde sürekli gezen satıcılardan bir şeyler alıp trendekilerle paylaşmalar filan, insanlık barımız en üst seviyeye çıkmıştı. Neyse ki, Bangok'a girerken, son istasyona 10 km kala tren bozuldu. Mutlulukla kendimizi trenden attık ve son istasyon yönüne doğru yürüye yürüye taksi aramaya başladık. 40-45 dakika sonra, bir benzin istasyonunun içinde taksiye rastladık. Adamla konuştuk, 100 Baht'a bizi otelimize götürebileceğini söyledi. Tabii hepimiz şok olduk ve hemen taksiye bindik.

Otele vardığımızda saat 22:00 civarındaydı. Odamıza geçtik ve duş alıp, uykuya daldık. Sabah erkenden kalkacaktık. Yetişmemiz gereken bir Phuket uçağı vardı ve çok yorgunduk.

Kısaca özetlemek gerekirse, Siem Reap ve Bangkok arası ulaşım gerçekten kolay. İki şehir arası otobüsler bulunuyor. Fakat yine sınırda inip, aynı pasaport kontrollerinden geçiyorsunuz ve sınırın diğer tarafında sizi bekleyen diğer otobüse biniyorsunuz. Ayrıca, otobüste vize almamış kimseler varsa bir de onları beklemek zorunda kalıyorsunuz. Biraz uğraşarak, 40 $ ödemek yerine, 13 $ civarında bir maliyetle Siem Reap'a ulaşabilirsiniz. Eğer sınırı geçtikten sonra minivan yerine otobüsü tercih ederseniz, daha da ucuza geliyor. 6 $ otobüs, 1,5 $ tren ve 3 $ civarı da tuk tuk ücreti tutuyor. Tuk tuk ücretini, aynı yöne gidiyorsanız orada bulunan herhangi bir gezgin ile paylaşabilirsiniz. Maliyet böylece daha da düşecektir. Yani gidiş - dönüş için otobüse 80 $ vermek yerine, bu yolu kullanarak maksimum 26 $'a gidiş - dönüş işlemi tamamdır. Cebinize kalan parayı da keyifli bir şeyler yapmak için harcayabilirsiniz. :D :D :D

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.