9 Temmuz 2017 Pazar

Siem Reap Gezisi - 2

Herkese merhaba,

Akşam güzel bir uyku çektikten sonra, sabah 07:30 gibi kalktım ve kapıda bizi bekleyen özel tuk tukumuza atladık. Önce kahvaltı ettik, ardından 1 günlük bilet almaya gittik.

Tapınak bölgesi şehrin biraz dışında bulunuyor. Tapınaklara ulaşmak için, 30 dk civarında bir yol gidiyorsunuz. Tapınak bölgesine girmeden önce bilet almanız gerekli. 1 günlük bilet ücreti, kişi başı 37 $'dı. Pahalı mı? Evet, fakat inanın verdiğiniz her kuruşa değiyor.

Yaptığım plana göre 4 tapınak gezecektik ve tüm gün tapınak bölgesinde kalacaktık. 16:00 - 17:00 gibi gezimiz bitecek ve şehir merkezine dönecektik. İlk olarak Angkor Wat Tapınağına gittik. Neredeyse sağlam olarak kalan ve en heybetli yapı Angkor Wat Tapınağı diyebilirim. Mistik bir havası var ve gerçekten sizi farklı duygulara sürüklüyor. Arkadaşlarımdan bazıları, budist keşişlerden şans için dua aldılar. Şuanda, gerçekten şanslarının döndüğünü söylüyorlar :D :D :D Tapınağın ön tarafları çok kalabalık. Yalnız kalmak ve biraz olsun dinlenmek için orta bölgeyi de geçip, en arka kısmına gidin ve orada bir süre dinlenin diyebilirim. Bizimkilerin yarısını tapınağın içinde kaybettik. Zaten aralarından bir tanesi kaybolma ustası... Ne zaman bir yere gitsek muhakkak kaybolur. Kendisinin Norveç'te de kaybolmuşluğu var! Neyse yine aynı şey başıma gelince, tapınağın en arka tarafına geçtik ve bir süre bekledik. 15-20 dk sonra önümüze düştüler :D :D

Angkor Wat Tapınağı

Angkor Wat Tapınağının ardından, Bayon Tapınağına yani yüzler tapınağına geçtik. Aslında burası tapınak değilmiş. İmparatorluğun yönetildiği yermiş. Yapının her tarafında yüzler var. Gerçekten çok etkileyici olduğunu belirtmeliyim. Bu arada 2 yapı arası, tuk tuk ile 10 dakika filan sürüyor. Hava gerçekten çok sıcaktı. Hava sadece sıcak olsa neyse, nemden dolayı çok terliyorsunuz. :D :D :D :D ( Klişe cümlemizi de şuraya yazayım, sonra sıkıntı olmasın! )

Bayon Tapınağı

Bayon Tapınağının ardından, Ta Prohm'a gittik. Burası ağaçların tapınak ile bir bütün olduğu, doğanın zaman ile nasıl her şeyi kucaklayabildiğini açıkça görebileceğiniz, anlayabileceğiniz bir yer. Bu tapınakta; insanoğlunun düşüncesizce doğayı yok etmesine rağmen, doğanın kucaklayıcı gücünü, biz hız budalalarının asla anlayamayacağı dingin ve engellenemez bir kudrete sahip olduğunu açıkça görebilirsiniz. Ta Prohm inanılmaz bir yer ve muhakkak gitmenizi öneririm.

Etkileyici Bir Ağaç ve Çevresi

Ta Prohm

Ta Prohm'un ardından, Banteay Kdei Tapınağına gittik. Her gittiğimiz tapınakta, bir öncekinden daha etkileyici ve inanılmaz deneyimler yaşadık. Taş üzerine, bir tuvale işlenir gibi işlenen o ince figürlerin güzelliği karşısında insan hayrete düşüyor.

Tapınakların çevresinde, çok fazla yemek yiyecek yer olmadığını düşünerek, yanımızda bir şeyler götürmüştük. Bir kaç yer bulunabiliyor. Fakat yanınızda suyunuzu ve bisküvilerinizi götürmenizde fayda var. Tapınakların çevresinde, çok güzel resim çizen sanatkarlar var. Tabloların fiyatları biraz pahalı ama ne kadar güzel olduğunu gördüğünüzde, inanın almak isteyeceksiniz. Sıkı bir pazarlık sonucunda neredeyse her şeyi, yarı fiyatından daha düşük bir fiyata alabiliyorsunuz.

Saat 16:00 civarında şehir merkezine döndük ve tuk tukçumuza parasını vererek hoşça kal dedik. Tuk tukçular, siz tapınakları gezerken kapıda bekliyorlar. Bizim tuk tukçumuz çok iyi birisiydi ve sessiz sakin bir çocuktu. Ne zaman tapınağa girsek, hamağını tuk tukun 2 direği arasına kurup uyuyordu. Her seferinde uyandırıp, yola çıkıyorduk. Kamboçya insanı çok güler yüzlü ve yardım sever. Hayır derken bile gülümsüyorlar. :D :D

Şehir merkezinde bir şeyler yedik ve otelimize geri döndük. Otele döndüğümüzde akşam saatleriydi ve sabah tekrar sınıra dönmek istediğimizi ilettim. Bilet konusunda yardımcı oldular. Sınıra kadar otobüs fiyatı 6 $'dı ve biletlerimizi aldık. Minivan macerasından sonra, tekrar minivan ile dönmek delilik olacaktı ve zaten otobüs daha ucuzdu. Sabah erkenden yola çıkacaktık. Odalarımıza çekildik.

İsterseniz tapınakları daha uzun sürede de gezebilirsiniz. Bu gittiğimiz 4 tapınak dışında, onlarca tapınak bulunuyor. Aslında Angkor Wat, orada bulunan sadece 1 tapınağın ismi ve en ünlü olanı ama insanlar nedense bölgeyi Angkor Wat Tapınakları olarak dillendiriyorlar. Tapınak bölgesinde, onlarca tapınak bulunuyor. Hepsini gezmek isterseniz, en az 5-6 gününüzü alır diye düşünüyorum. Belki daha da uzun sürebilir. Bu sizin detaycılığınıza ve merakınıza kalmış. Tarihi yapıları çok seviyorsanız ve merakınız varsa, hiç sıkılmadan gezeceğinize sizi temin ederim.

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.