27 Ağustos 2017 Pazar

Singapur Gezisi - 1

Herkese merhaba,

Kuala Lumpur'dan sabah saatlerinde Singapur'a doğru harekete geçtik ve kısa bir yolculuğun ardından Singapur Changi Havaalanına indik. Hayatımda ilk defa havaalanında, pasaport kontrolünde kenara çekildim. Nerede kalacağımızı, ne zaman döneceğimizi filan sordular. Ben her zaman yanımda biletleri ve konaklama kağıtlarını çıktı olarak taşırım. Kağıtları verdim ve o sırada diğer erkek arkadaşımızı da kenara çektiler. Kızları kenara çekmeyip, sadece erkekleri çekmeleri de enteresandı. Bir kaç gezgin arkadaşımdan daha Türk erkeklerini sorguya çekip, öyle ülkeye aldıklarını duymuştum. 5 kişilik gruptan sadece 2 erkeği kenara çekmeleri de bu iddiaları doğrulamış oldu. Tavsiyem, Singapur'a giderken muhakkak konaklama ve uçak biletlerinizi bastırmanız. :) Telefonumda kaydı var gibi zekice bir öneri ile gelmeyin. Telefon kırılabilir, şarjı bitebilir v.b bir çok şey olabilir. Basılı olarak taşımak, bence en iyisi. Evrakları inceledikten kısa bir süre sonra bizi ülkeye aldılar.

Metro ile otelimizin olduğu bölgeye gittik. Singapur'da 3 günlük turist kartı aldık. Otobüs ve metro hatlarını 3 gün boyunca sınırsızca kullanabilecektik. Fiyatı 20 Singapur Doları S$. Fiyat yüksek gibi gelebilir fakat, şehir çok küçük değil ve gideceğiniz her yere metro ile ulaşıyorsunuz. Her seferinde para vermek yerine, bu kart çok işinize yarıyor ve inanın ulaşım kartsız çok pahalı!

Hostelimiz güzeldi, ulaşım kolaydı ve fiyatları da iyiydi. Hostel için tıklayın. Metro ve otobüs ile ulaşım mümkün. Hostele çantalarımızı bırakıp yerleştikten sonra, ilk günün planını uygulamaya başladık. Tatilin eğlence ayağını tamamen Singapur'a ayırmıştım ve ilk günde Mega Adventure Park ile Night Safari vardı. Night Safari biletlerini internetten almamıştım, iyi ki de almamışım. İnternette 45S$ olan bilet, hostel'de 38 S$'ydı. Hostel'den akşam için biletlerimizi aldık ve tekrar yollara düştük.

İlk rotamız Sentosa adasıydı. Bu ada komple eğlence için ayrılmış ve her köşesinde eğlence parkları var. Bizim ilk hedefimiz Mega Adventure için tıklayın. Biz Mega Climb ve Mega Zip'a katıldık. Fiyatı 75 S$ (190 TL civarında ) 'dı. Değer mi? Hiç şüpheniz olmasın! Ben yükseklik korkusu olan bir insandım. Fakat şuan korku filan kalmadı. Mega Climb'de 3 parkur var ve 10-20-30 metrelerde bu parkurları geçiyorsunuz. Yorucu ve çok eğlenceliydi. Hepimiz bu parkurları başarı ile geçtikten sonra, sıra Mega Jump'a geldi. Eller ayaklar boşlukta, tepenizden asılı özel bir ekipman ile Sentosa adasının tepesinden sahile doğru uçar gibi iniyorsunuz ve muhteşem bir deneyim. Sadece Mega Zip isterseniz, 45 S$. Bence her ikisine de katılın derim. Climb bir hayli yorucu ama çok eğlenceli.

Mega Adventure

Mega Zip Videosu ( Bizim çektiğimiz videoda bazı aksaklıklar oldu!!!  Nasıl bir şey olduğunu anlamanız için aşağıdaki videoyu paylaşıyorum)

Sahile indikten sonra ekipmanları teslim ettik ve sahilde biraz dinlendik. Ardından Night Safariye katılmak üzere yolculuğumuz başladı. Night Safari, Singapur Hayvanat Bahçesinde serbest bir şekilde dolaşan hayvanların arasında, gece saatlerinde golf arabasının uzun versiyonu ile size safari tadında bir eğlence yaşatıyor. Çok farklı bir deneyim ve hayvanların kafesler içinde olmaması da çok hoşuma gitti diyebilirim. Buradaki hayvanların hepsi, Singapur şirketleri tarafından evlat edinilmiş ve masraflarını ilgili şirketler karşılıyor. Singapur'a giderseniz, kesinlikle kaçırmamanız gereken bir olay. İçerisi çok karanlık ve aydınlatma az olduğu için video ve fotoğraf çekemedim. Zaten hayvanlar rahatsız olmasınlar diye, flaş açmamanızı belirtiyorlar. Gece ,sessiz ve çıt çıkarmadan ormanın içinde hayvanların arasından geçiyorsunuz. Hayvanlar ile aranızda hiçbir tel örgü v.b şey yok. Etkileyici ve çok hoş bir deneyimdi. Gitmeden önce haritadan yerine baktığımda, şehrin bir hayli dışında görmüştüm ve ulaşım konusunda endişeler yaşamıştım. Fakat ulaşım çok kolay. Kırmızı hat üzerinde Ang Mo Kio durağında iniyorsunuz ve metrodan çıkınca karşıda bulunan otobüs terminalinden 138 nolu otobüse binip, en son durakta iniyorsunuz. Gece geç saatlere kadar otobüs var. Oradan nasıl döneceğim gibi bir telaşınız da olmasın. Bu muhteşem günün ardından, hostelimize geri döndük ve huzurlu bir uykuya daldık.

Night Safari ( Gece olduğu için video çekemedim. Aşağıdaki video durumun anlaşılması için. )

Singapur, şimdiye kadar gördüğüm şehirler arasında, şehirciliğin geldiği en son noktalardan birinde diyebilirim. Belki de şehir devlet olması nedeniyle, bu kadar temiz ve bakımlı olabilir. Ne de olsa, koca ülke tek şehirden oluşuyor. Hem para birimi nedeniyle, hem de milli gelirleri sebebiyle şehir bize göre çok pahalıydı. Her şeye rağmen yeşili korumaları, şehrin düzeni, ulaşım ağı ile yaşanabilirlik seviyesi gerçekten  yüksekti. Ben normalde şehir sevmem lakin, burası olmuş :D :D :D Bir de yasakları var ki, hiç sormayın :D :D En çok hoşuma giden, sakız çiğnemenin ve satmanın yasak olmasıydı. (Not: şeker emmiklemek yasak değil! ) Diğer yasaklar, bir çok ülkede bulunan yasaklardı. Fakat para cezaları gerçekten çok ağır. Sakız çiğnemenin cezası 2000 tl civarında. Tükürmek, asansöre işemek, yere çöp atmak gibi eylemlerin cezaları da yine bu dolaylarda. Hayır bir insan neden asansöre işeme ihtiyacı duyar? onu da anlayamadım açıkçası :D :D :D Eğer yasakları delmek istiyorsanız, cebinizde yüklü miktarda para ile gitmenizde fayda var. :D :D :D

Gelecek bölümde 2. günümüzün maceraları ve eğlence dolu bir yazı ile karşınızda olacağım. :D :D Oya Başar'ın söylediği gibi; ''Beni özleyin anacım, byeeee''

Bir sonra ki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.