17 Aralık 2017 Pazar

Sahra Çölü - Marakeş Dönüş Yolculuğu

Herkese Merhaba,

Sabah saat 05:30 sularında kampın tüm ışıkları yakıldı. 06:00'da develerle tekrar yola çıkacağımızı söylediler. Çantamı aldım ve develerin beklediği alana doğru gittim. Bu saatte, Ay'da gitmiş olduğu için her yer zifiri karanlıktı. Gerçekten soğuktu, eğer çöle gidecekseniz muhakkak akşam için yanınıza sizi sıcak tutacak bir şeyler alın. Akşam üşümem diyorsanız, sabah kesinlikle üşüyeceksiniz... Ben yanıma rüzgarlık ve uygun kıyafetler almıştım :D :D

Dün devenin üzerinden inip yürümüştüm lakin hem havanın soğuk olması hem de karanlık sebebiyle sabah yürümeyi göze alamadım. Dün bindiğim deve büyükçe bir hayvandı lakin sabah bindirdikleri hem huysuz hem de küçüktü. Kendisi böğüren devegiller familyasındandı ve üstündeki oturma alanı çok rahatsızlık vericiydi. 1,5 saat yolculuğun ardından çölden çıktık. Fakat bir problem vardı! Sevgili devem oturmak istemiyordu :D :D :D 10 dakika devemi oturmaya ikna etme çabalarıyla geçti. Deveden iner inmez, çölün içine doğru koştum ve güneşin doğuşunu izledim. Ardından kahvaltı için orada bulunan bir otele gittik. Kahvaltı standart Fas kahvaltısıydı.

Sahra Çölü Sabah Esintileri

Kahvaltı ettiğimiz yerde Türk arkadaşlar ile tekrar karşılaştık. Marakeş'te araba kiraladıklarını ve dönüş uçuşlarının benimle aynı uçuş olduğunu söylediler. İstersem Kazablanka'ya dönüşte kendilerine katılabileceğimi, beraber yolculuk edebileceğimizi teklif ettiler. Telefonlarımızı aldık ve Marakeş'te görüşmek üzere araçlarımıza geçtik. Saat 08:30 civarı yollara düştük.

3 - 4 saat yolculuğun ardından öğle yemeği için bir mekana girdik. Öğle yemeğini yedikten sonra tekrar yollara düştük. Kısa bir süre sonra otelden beraber ayrıldığım İspanyol arkadaşlar Fez şehrine gidecek olmaları sebebiyle başka bir araca geçtiler. Biz 5-6 saat daha gittik. Atlas Dağlarında yol çalışması sebebiyle biraz geciktik. Saat 19:00 civarı Marakeş'e ulaşmıştık.

Valla ne ara bu kadar alışmışım Marakeş'e bilmiyorum fakat kendimi sanki eve dönmüş gibi hissediyordum. Mathilda kapıyı açtı, Mehdi ile beni bekliyorlardı. Duş aldım ve yemek yedim. Ardından çay ikram ettiler. Oturup biraz muhabbet ettik. Riad'a yeni Fransız misafirlerimiz gelmişlerdi. Ben fazla ayakta kalamadım, yolculuk biraz yormuştu. Erkenden uyumaya gittim. Yastığa başımı koyar koymaz rüyalar alemine dalmışım...

Böylece hayatımdaki en özel deneyimlerden birisini tamamlamış oluyordum. Yapılması gerekenler listemden bir şey daha geride kalıyordu. İçim huzur ve mutlulukla doluydu. Yaşadığım hayattan mutluluk duyuyor ve kendimi çok şanslı hissediyordum. Ya Dünya'nın bir ucundaki köyde yoksulluk için doğsaydım ne olurdu? Şans elbet gereklidir. Fakat bizim durumumuzdaki insanlar kendi şanslarını kendi vermiş olduğu kararlar ile yaratırlar. Çok nadir olaylar dışında, şansın tamamen insanın hayatını değiştirdiği örnek çok yoktur. Vermiş olduğumuz kararlar bizi bulunduğumuz yola sokar. Hepimiz gittiğimiz yolun az çok sonunu görebiliyor olmamız gerekir. Sen sürekli olarak kıyafet alıyor, her yıl telefon değiştiriyor, hem yazın deniz tatiline gitmek istiyor hem de yurt dışına çıkmak istiyorsan ve gelirin de kısıtlıysa bunların hepsinin aynı anda gerçekleşmesinin mümkün olmadığının farkında olman gerekiyor. Bir yol seçmen gerekiyor ya seyahat edeceksin, ya araba taksiti ödeyeceksin, ya sürekli yeni kıyafetler alacak ya da ortamlardan çıkmayacaksın. Eğer zenginseniz hepsini aynı anda yapabilirsiniz. Zengin değilseniz de yakınıp dövünmenin anlamı yok. Gerçekten isterseniz yapamayacağınız neredeyse hiçbir şey yoktur. Sadece bir şeyleri elde etmek için bazılarından vazgeçmeniz gerekmektedir. Bugün ki benliğinizle geçmişte vermiş olduğunuz kararları yargılamak ve pişmanlık duymak beyhude bir çabadır. Onun yerine geleceği düşünmek insanı daha mutlu eder. Kendinize elinizden gelen en iyi geleceği hazırlayın. O zaman asla pişmanlık duymazsınız. Elinizden gelenin en iyisinin yapmış olmanın verdiği huzur sizi mutluluğa götürecektir.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.