4 Şubat 2018 Pazar

Bakü Gezisi - 1

Azerbaycan'a uzun bir süredir gitmeyi düşünüyordum fakat bir türlü fırsat olmamıştı. Ucuz uçak bileti bulduğumda da hemen satın aldım ve aralık ayında Bakü'ye gittim.

Azerbaycan Havayolları ile İstanbul / Bakü gidiş dönüş uçak biletini 300 TL'ye aldım. Uçuş yaklaşık olarak 2 - 2,5 saat civarı sürüyor. İstanbul'dan kalkışta biraz rötar oldu. Uçak normal saatinde kalksaydı eğer Haydar Aliyev Havalimanında 3 saat arkadaşlarımı bekleyecektim. Rötar sayesinde neredeyse aynı anda havalimanına indik diyebilirim.

Otelin Bulunduğu Sokak

:D :D :D

Sümük = Kemik

Terevez =  Sebze

Haydar Aliyev Havalimanı

Azerbaycan bizden vize talep ediyor fakat havayolu ile ulaşanlar için Haydar Aliyev Havalimanında vize alınabiliyor. 10 $ karşılığında vizenizi pasaporta 2-3 dk gibi kısa bir sürede basıyorlar. Vize almak çok kolay ve basit. Gitmeden önce internette yaptığım araştırmalarda pasaport fotokopisi ve fotoğraf da talep ettiklerini okumuştum. Hatta konsolosluğu arayıp bilgi aldığımda da evrakı teyit etmiştim. Fakat vize masasında doldurduğunuz bilgi formu, pasaport ve 10 $ haricinde ek bir belge talep etmediler. Diğer hiçbir yolcudan da başka bir belge talep ettiklerini görmedim. Bilgi formunu havalimanında veriyorlar. Kısaca bilgiler var ve doldurması hiç zor değil, çünkü Türkçe :D :D Azerbaycan Türkçesi ama anlıyorsunuz.

Vizemi aldıktan sonra pasaport kontrolü için sıraya girdim. Pasaport kontrolünde biraz problem yaşadım çünkü teknik bir sıkıntıları varmış ve beklemek zorunda kaldım. İyi ki de beklemişim. Tüm pasaport polisleri kadındı. Herkes gidip bir tek ben kalınca başıma 3 tane pasaport polisi geldi ve muhabbete başladık. 10-15 dk kadar muhabbet ettik. Hayatımda gördüğüm en samimi pasaport polisleriydi diyebilirim. Şuana kadar yaşadığım ülkeye giriş maceralarından en eğlenceli olanı buydu. Bu güzel insanlarla muhabbet etmek, şimdiden can Azerbaycan gezimin ne kadar eğlenceli geçebileceğinin sinyallerini veriyordu.

Ülkeye giriş yaptım ve havalimanı dış hatlar çıkış kapısından çıktığımda otelin bizi alması için gönderdiği şoför ile tanıştık. Onunla da muhabbet etmeye başladık. Türkiye'ye defalarca gelmiş. Bizim bütün Türk sanatçıları biliyor. Biz muhabbet ederken arkadaşlarımın uçağı da iniş yaptı ve yanımıza ulaştılar. Bu arada Haydar Aliyev Havalimanı gerçekten çok güzel, temiz ve düzenli bir havalimanıydı. Onlarda bunu farketmiş olacaklar ki şok halindelerdi. Şoförümüzün aracını görünce de iyice uçtuk diyebilirim. Bizi mercedes marka bir araçla almaya gelmişti. 4 kişi için toplamda 25 manat ücret ödedik.

Sevgili şoförümüz bize gecenin körü olmasına rağmen ve anlaşmamızda olmamasına rağmen Bakü şehir turu yaptırdı. Beklediğimden çok çok güzel bir şehir ile karşılaştığımı belirtmeliyim. Moskova'yı ve Belgrad'ı biraz andırıyor. Kocaman caddeleri, estetik binaları, geniş kaldırımları, Hazar gölü manzarası ve muhteşem parkları ile Bakü çok güzel bir yer.

Gece saat 02:00 civarı otelimize ulaştık. Harita üzerinde de çok merkezi bir yerde olduğunu görmüştüm ve ona göre fiyat/fayda dengesine istinaden burayı tercih etmiştim. Otele gidince bir kez daha ne kadar iyi bir karar verdiğimi anlamış oldum. Kaldığımız otel için tıklayınız. Konakladığımız yerin geceliği kişi başı 50 tl'ye denk geldi ve 2 + 1 daire şeklindeydi. Şehir dışında olan mekanları saymazsak ( Ateşgah, Gobustan ve Yanardağ ) her yere buradan yürüyerek ulaşabilirsiniz.

Bakü'de 2 gün kaldık ve muhteşem anılar biriktirdik. Hepsini paylaşacağım. Dil konusunda korkunuz varsa, vize ile uğraşmak istemiyorsanız, dış kültürlere karşı çok açık görüşlü değilseniz ve yine de yurtdışına çıkmak istiyorsanız, yemekleri / insanları beni zorlamasın ama farklı güzel bir yer olsun diyorsanız, Bakü tam size göre bir yer. Uygun uçak bileti bulduğunuzda hemen atlayın gidin derim. Kesinlikle memnun kalacaksınız. Zaten insanların güler yüzleri, sizinle sohbet etme istekleri bile kendinizi mutlu hissettirecek. Ayrıca Bakü cebinizi yakmayacak bir şehir. Uçak bileti ve konaklama dahil gezi maliyetim ise 700 TL'ydi. Tabii bu rakamda ulaşım, yiyecek, müze ve tarihi yer girişlerinin de bir hayli uygun fiyatlı olmasının etkisi büyüktü. Hadi bir değişiklik yapın ve hayatınıza renk katın; bir uçak bileti alın ve yolculuğa çıkın.

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle hoşça, mutlulukla, huzurla ve sağlıcakla kalın.